VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
FAQ
Vi vill göra det enkelt för dig. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om beställningar, betalning, leverans, returer och produkter.
Om du inte hittar svaret på din fråga, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi är tillgängliga från måndag till fredag.
Beställningar
Kan jag få mer information om en specifik vara?
Vår kundtjänst kan hjälpa dig att få mer information om produkterna. Kontakta oss på kontakt@royalneon.se.
Vad kostar frakten?
Alla neonskyltar skickas direkt från fabriken till slutkunden med fri frakt. Vi använder DHL Express och FedEx.
Vad är er returpolicy?
Alla köp hos Royalneon.se är custom made och producerade efter köparens önskemål. Det finns alltså ingen ångerrätt på våra produkter.
Garanti
Alla våra produkter har 2 års garanti. Om du upplever ett fel med skylten – anmäl detta så snart som möjligt så att vi kan hjälpa till med felsökning. Om felet beror på produktionstekniska skäl byter vi ut skylten och skickar en ny från fabriken.Om du behöver göra en felanmälan, bifoga gärna dokumentation i form av bilder/film som tydligt visar problemet. Detta skickas till kontakt@royalneon.se.produktkatalogen som inte finns i lager och som tillverkas på beställning från kunden.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
- Efter att beställningen har lagts kan det ta upp till två timmar innan du får en bekräftelse via e-post.
- Om du fortfarande inte har fått bekräftelsen efter två timmar bör du kontakta vårt kundservice-team, kontakt@royalneon.se.
Betalning
Vilka olika betalningsmetoder erbjuder ni?
Klarna - Betala senare
Vi erbjuder betalning med kort og faktura genom vår samarbetspartner Klarna. Med faktura kan man välja mellan två olika betalningsmetoder:
- Betala inom 30 dagar.
- Dela upp beloppet i mindre betalningar.
För att läsa mer om Klarna och deras allmänna villkor, vänligen klicka på följande länk: www.klarna.com/no/conditions.
Faktura för företagskunder
Kan ENDAST användas av företagskunder med giltigt organisationsnummer. Du kommer att bli kontaktad av Carl Royal AS inom kort för att erhålla relevant faktureringsinformation. I vissa fall kan vi kräva förskottsbetalning.
Kommer det att vara några extra avgifter när jag handlar hos er?
Vi har inga administrativa avgifter, men om du har valt att betala med Klarna-faktura eller Klarna-konto kommer det att tillkomma en avgift.
Måste jag betala tull- eller importavgifter?
Nej, det kommer inga extra avgifter eller obehagliga överraskningar. Alla tull- och importavgifter ingår i priserna du ser i vår webbutik och i din orderbekräftelse.
Är min personliga information skyddad när jag lägger beställningar på er webbplats?
Du kan alltid känna dig trygg som kund hos oss. Vi prioriterar integritet och säker hantering av data högt. Vi använder Secure Socket Layer (SSL) teknologi för att uppfylla alla säkerhetskrav. Dessutom granskas och godkänns varje kund både av betalningstjänstleverantören och av oss.
Mer information finns i vår integritetspolicy.
Leverans
Vilka leveransalternativ har jag att välja mellan?
Alla neonskyltar skickas direkt från fabriken till slutkunden med fri frakt. Vi använder DHL Express och FedEx.
Hur lång är leveranstiden?
Standard leveranstid är 15-21 dagar.
Vi erbjuder även expressleverans vid beställning av custom made neonskylt,8-14 dagar.
OBS! Vi erbjuder inte expressleverans av utomhusskyltar.
Vänligen kontakta kontakt@royalneon.se innan du lägger en beställning för exakta leveransvillkor.
Kan ni leverera till en postbox?
Av säkerhetsskäl och för att skydda kundens betalningsinformation levererar vi inte till postboxar.
Om min produkt är skadad, vad ska jag göra?
Om du upplever ett fel med skylten – anmäl detta så snart som möjligt så att vi kan hjälpa till med felsökning.
Om felet beror på produktionstekniska skäl byter vi ut skylten och skickar en ny från fabriken.
Om du behöver göra en felanmälan, bifoga gärna dokumentation i form av bilder/film som tydligt visar problemet. Detta skickas till kontakt@royalneon.se.
Rabattkoder och nyhetsbrev
Jag har redan gjort en beställning. Kan jag fortfarande använda min rabattkod?
Tyvärr är det inte möjligt att lägga till en rabattkod i efterhand när du redan har lagt din beställning.
Varför fungerar inte min rabattkod?
Det kan finnas flera skäl till att din rabattkod inte fungerar. Vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan undersöka problemet närmare.
Kan jag använda fler än en rabattkod?
Endast en rabattkod kan användas per beställning, och den kan inte kombineras med andra kampanjer.
Hur anmäler jag mig till nyhetsbrevet?
Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att gå till botten av hemsidan och ange din e-postadress i fältet "Anmäl dig". Observera att du kommer att få ett e-postmeddelande som du måste bekräfta för att din prenumeration ska börja.
Hur ändrar/uppdaterar jag min nyhetsbrevsprofil?
Du kan välja att sluta ta emot våra nyhetsbrev genom att klicka på knappen "Avsluta prenumeration" längst ner i nyhetsbrevet.
Vår kundtjänst kan också radera dina detaljer när som helst. Vänligen kontakta vår kundtjänst och ange din e-postadress så kommer vi att uppdatera din profil omedelbart.
Övrigt
Hur ser vår integritetspolicy ut?
Cookie policy
Vi använder cookies, inklusive tredjeparts cookies, för webbplatsfunktionalitet, analys och marknadsföring. Genom att använda vår webbplats samtycker du till användningen av cookies. Du kan återkalla ditt samtycke när som helst genom att inaktivera cookies i din webbläsare.